
Αλλά και τα δύο αυτά, το μυστήριοντου αγίου βαπτίσματος και
το μυστήριον της θείας κοινωνίας δεν μπορούν να τελεσθούν παρά μόνο με τα χέρια
του ιερέως, πως, λοιπόν, χωρίς αυτά θα μπορέση κανείς ν' αποφύγη την κόλασιν ή
να λάβη τους προωρισμένους για την τήρησι των θείων εντολών στεφάνους;
Αυτοί οι Ιερείς είναι εκείνοι, οι οποίοι επιστατούν εις τον
πνευματικό μας τοκετόν δια του βαπτίσματος. Δι' αυτών - των ιερέων - , με τας
τρεις καταδύσεις και τας τρεις αναδύσεις, ενδυόμεθα τον Χριστόν και γινόμεθα
μέλη της Εκκλησίας, η οποία Εκείνον έχει κεφαλήν. Οι Ιερείς, λοιπόν,
ευλόγως πρέπει να μας είναι σεβαστότεροι από κάθε άλλον άρχοντα και τιμιώτεροι
και άπ' αυτούς τους γονείς μας, διότι αυτοί μεν μας εγέννησαν σωματικώς,
εις δε τους ιερείς οφείλομεν την γέννησή μας εκ του Θεού και την δια της θείας
χάριτος υιοθεσίαν.
Οι Ιερείς των Ιουδαίων είχαν την εξουσίαν να θεραπεύουν την
λέπραν του σώματος, ή, ακριβέστερον, να πιστοποιούν μόνον την θεραπείαν αυτή.
Και όμως γνωρίζουμε πόσο ζηλευτό και τιμημένο ήταν το αξίωμά τους! Οι ιδικοί
μας ιερείς έλαβαν εξουσία όχι για λέπρα σώματος, αλλά για λέπρα ψυχής! Και όχι
απλώς να εξετάζουν αν έγινε η θεραπεία, αλλά να ενεργούν αυτοί ό,τι χρειάζεται
δια την πλήρη θεραπείαν!
Ώστε εκείνοι, που ήθελαν να τους καταφρονούν, είναι κατά
πολύ μιαρώτεροι και ανοσιώτεροι από τον Δαθάν και τους συντρόφους του (Αριθμ.
ΙΣΤ') και άξιοι μεγαλυτέρας τιμωρίας. Και το λέγω καθαρά. Δεν γνωρίζω
τίποτα αθλιώτερο από ψυχή, που αρνείται τιμή προς τους Ιερείς. Η ψυχή αύτη
είναι γεμάτη από οίστρον δαιμονικόν.
Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος